Southern Queensland's Üniversitesi'nde yürütülen çalışma, metabolik sendrom belirtisi görülene kadar, yani yaklaşık 8 hafta yüksek oranda karbonhidrat ve yağ içeren diyetle beslenen fareleri kapsıyor.
8 hafta boyunca zeytin yaprağı özüyle güçlendirilmiş kahve içirilen farelerin normal kahve içenlerle karşılaştırıldığında kardiyovasküler, karaciğer ve metabolik belirtilerde iyileşme gösterdiği tespit edildi.
Araştırmacılar, zeytin yaprağı özünün anti-inflamatuar özelliğinden dolayı kilo verdirdiğini belirterek, "Yeşil çay, zerdeçal, aspirin türevlerinin ve ibuprofen'in benzer şekilde kilo verdirme etkisinin olduğu düşünülüyor" dediler.
Kaynak: NTVMSNBC
American Journal of Nutrition isimli tıp dergisinde yayınlanan araştırmada, fareler üzerinde ortaya çıkan sonuçların beklenenin ötesine geçtiği kaydedildi.