|
Cips, bisküvi gibi abur cubur yiyen çocukların ilerideki yaşlarda IQ (zekâ katsayısı) seviyesinin düşük olabileceği ileri sürüldü.
10/02/2011 - 10:44
İNGİLTERE’de Bristol Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada, 3 yaşına kadar geliştirilen beslenme alışkanlığının, çocuğun IQ seviyesini etkilediği ortaya çıktı. Araştırmaya göre, 3 yaşına kadar fazla cips, patates kızartması ve pizza gibi fast food yiyecekler tüketen çocukların IQ’larının, sebze, meyve, pilav ve makarna tüketen çocukların zekâ seviyelerine göre yaklaşık 5 puan daha düşük olduğu görüldü. Öğünlerinden sebze-meyveyi eksik etmeyen çocukların ise zekâ seviyesinde yükselme olduğu gözlemlendi. Fast food beslenme obezitenin de en büyük nedenlerinden biri.
Kaynak: Habertürk
|